Security First Special Forces (SF2)

Watson zoekt een bijverdienste.





Nu ik weer gerust kan adem halen nadat ik het vonnis gezien heb, en ik een blanco strafregister heb, ben ik aan het nadenken om naast mijn kantoorjob, nog wat bij te klussen zeker nu ik ondertussen ook de afrekening van mijn advocaat kreeg.

De gekste dingen flitsten door mijn kopje : een kranten ronde (daarvoor het ik vervoer nodig), auto’s gaan poetsen (zie je me al druipend nat het dak van een auto wassen, ik ben maar een goede 40 cm hoog) een one man show (ik heb wel humor, maar das nachtwerk), chippendaele (zodat al die gekke vrouwen achter mijn vodden zouden aanzitten ? Bwa, trop is te veel…).

Toch moet ik een eerlijke bijverdienste vinden (Poolse schoothondjes, hun stambook afnemen en achter een vitrine stoppen is niets voor mij of bruine honden de weg naar Groot Brittanniƫ tonen is te gevaarlijk). Dat is allemaal illegaal en het Parket is waakzaam, zeker nadat hun eerdere zaak lastens mezelf uiteindelijk op een sisser afliep.

Wat heb ik eigenlijk te bieden ? Alles en niets : ik ben knap, snel, bij de pinken, kan goed assisteren. Wat is dit waard ?

Wel heb ik twee goede vrienden…

Ola, daar daagt me iets. Mijn maten vervelen zich nu en dan en ik zou ze wel warm krijgen voor een gemeenschappelijk avontuur. Welke kaarten hebben we nu ? Intellect, snelheid en zwarte elegantie en een oerkracht der natuur :











Wat kunnen we nu samen doen ? Anderen zowel fysiek als intellectueel te snel af zijn, imponeren. Onze aangeboren gaves : loyauteit, een fijne neus, fysieke conditie. Wel hebben wel geen rooie duit om te investeren. Dit begint verdacht veel op politiek te lijken, maar daarvoor moet je nog populair zijn, wat minder het geval is, als ik de buren mag geloven. En die kronkelen te veel en spelen permanent met hun gsm om de gekste berichten te lanceren op tweeter. Echt iets voor puberende veldjeanetten. Nee, bedankt. Wij zijn van het echte hout gesneden, onvervalst, gedisciplineerd, wijken voor niets.

Het leger ? Das niet meer in de mode en hunnen chef heeft een poedelkapsel. Ik zie dienen al in zijn korte broek, ernstige blik, bruingebrand onder zijn sahara-zonnebank, ons orders uitdelen om bij de minste scheet onder de rokken van zijn moeder te gaan bibberen, bewerend dat hij “zen” is. Er werd al voor minder gemuit.

Mijn baas kreeg wel nog een opleiding om luchtinstallaties te beveiligen toen hij reserve-officier was. Hij zou ons nog de knepen van beveiliging kunnen leren.

Het ligt voor de hand ! Een beveilingsfirma : nuchter, efficiĆ«nt, doortastend optreden tegen het kwaad. Mensen hun gave en goed beschermen. VIPS begeleiden en beschermen. Donker pakje, zonnebril, oortjes, vervaarlijke blik…

Mijn vrienden overtuigen ? Geen probleem, laat dat maar aan mij over...

Eerste klanten ? Mijn trouwe fans die mijn blog volgen, die maken wel voldoende publiciteit. We starten toch klein. Kwaliteit gaat boven kwantiteit.

To Do :
- een spreken met Geert DEBOLSTER, die leidt viervoeters op tot top beveiligingsagenten, waar de CIA, Staadsveiligheid, SAS en KGB maar kunnen van dromen,
- aan welke voorwaarden moet je voldoen om erkend te worden ?
- mezelf een schots accent aanleren, iedereen zal denken aan Sean 'O CONNORY in de nieuwste 007 film.

Yes we have a mission ! Attack, GO, GO, GO !